Facebook duvarımda sadece ben paylaşım yapmak istiyorum

Sponsorlu Bağlantılar

Facebookta duvar açma - kapatma ayarları

"Facebookta duvarımda sadece ben paylaşım yapmak istiyorum""duvarıma kimse bir şey göndermesin" diyorsanız gelin o ayarları adım adım anlatalım. Öncelikle hesabımıza giriş yapalım, ardından sağ en üstte bulunan simgeye tıklayıp "gizlilik ayarları"nı tıklayalım. Gizlilik ayarlarına nasıl gidildiğini önceki konulardan öğrendik. Gizlilik ayarlarına girdikten sonra solda bulunan menülerden "zaman tüneli ve etiketleme"ye tıklayalım.

Evet gayet güzel bir bölümle karşı karşıyayız. Buradan ayarlarla dilediğiniz gibi oynayabilirsiniz. Ama biz bu ayarlara ne için gelmiştik? Duvarımızda paylaşımların kontrolünü elimizde tutmak için, yani başkasının duvarımızda bir şey paylaşmasını engellemek için. Burada "zaman tünelinde kimler paylaşımda bulunabilir"yazan kısmın hemen sağ hizasında düzenle seçeneğine tıklayalım. Gördüğünüz gibi bu bölümde "Arkadaşlar" ve "sadece ben" seçeneği mevcut. Başka da seçeneğimiz yokmuş, demek ki sadece belirli arkadaşların duvarımızda paylaşım yapmasını sağlamak şu an facebookta olmayan bir ayar. Pekala öyleyse "sadece ben" seçeneğine tıklayıp aynı hizada bulunan "kapat" yazısına tıklayalım.

Ne yapmış olduk böylelikle? Bu ayarı yaptıktan sonra duvarımda sadece ben paylaşım yapabilirim demiş oluyoruz. Eh, bunu yapmak için de çeşitli nedenlerimiz olabilir. Genellikle ne yapacağı belli olmayan kişilerin saldırılarından korunmak için ya da paylaşımlarımızın duvarımızda en üstte durması için bunu yaparız.

Bu ayarlardan sonra bir de paylaşımlarınızı kimin görüp kimin göremeyeceğinize karar vermek istiyorsanız eğer burayı tıklayabilirsiniz.


2021 Güncelleme: Yukarıdaki ayarlar güncelliğini yitirmiş olabilir. Aşağıda daha güncel olan anlatımı tercih ediniz.

Facebook sitesinde ya da uygulamasında Facebook duvarıma yazı yazılmasını istemiyorum diyenler için duvar kapatma nasıl olur gösterelim:

Facebook sitesinden girenler, sağ üst köşede aşağı yönü gösteren ok'a tıklayıp, ayarlar ve gizlilik, ayarlar sıralamasını takip edip solda gizlilik başlığı altında "profil ve etiketleme"ye tıklayıp "profilinde kimler paylaşımda bulunabilir" karşısında düzenle deyip "sadece ben" seçip duvarını herkese kapatmış olurlar. Daha doğrusu sizden başkası duvarınızda paylaşım yapamaz. (Gönderilerinize yorum yapabilir, bu ayrı bir konu). Kısaca ilgili yere gitmek için bu linki kullanabilirsiniz.

Android Facebook uygulama kullananlar için duvar kapatma şu şekildedir:

Sağ üstte bulunan menü simgesine tıklıyoruz. Sonrasında ayarlar ve gizlilik, ardından ayarlar diyoruz.






Karşımıza Gizlilik ayarları çıkacaktır. Bunlardan bizim için gerekli olanı profil ve etiketleme bölümüdür. İlgili yazıya tıklıyoruz.


Profilimde kimler paylaşımda bulunabilir seçeneklerini görmek için tıklıyoruz.




Ve son ekranda sadece ben seçerek, duvarımızda paylaşım yapacak tek kişinin biz olmasını sağlıyoruz. Bu ayar ile profilinizde sadece siz paylaşım yapabilirsiniz, ama arkadaşlarınız yorum yapmaya devam edeceklerdir. 

Sponsorlu Bağlantılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Yorum Gönderme" yazısına tıkladığınızda, aşağıda yorum yazma kutucuğu belirecektir. Yorumunuzu yazdıktan sonra bir kez "yayınla" butonuna tıklamanız yeterlidir. Yorumunuz denetimden geçtikten sonra yayımlanır. Lütfen nezaket kurallarına özen gösterelim.

Yandex.Metrica