Kyk borcunu ödediği halde borçlu görünenler

Sponsorlu Bağlantılar

Öğrenim kredisi ve diğer borçlar okul bittikten 2 yıl sonra ödenmeye başlanır. Ödemeyle ilgili elinize kağıt ulaşır ve ödeme planı belirlenip ayda ne kadar ödeme yapacağınız yazar. Kağıt elinize ulaşsın ya da ulaşmasın bu bilgiyi kyk sitesinden de görebilirsiniz. Öğrenim ve katkı kredisi sorgulama ile ilgili daha önce şu başlıkta bilgi vermiştik. Öğrenim ve katkı kredisi borcu sorgulama 

Borcunuzu sorguladığınızda aldığınız krediyi ve ödediğiniz tarihler, ödenmesi gereken tarihler yazar. Fakat bazen ödeme yapıldığı halde sistemden borcun silinmediği görünür. Bu durumun iki nedeni vardır. Birincisi ödenen kredi borçlarının sisteme hemen düşmemesi, ikincisi ise borcunuzun vergi dairesine bildirilmiş olması.

Birincisinde sözünü ettiğimiz geç yansıma her ay yaşanan bir durumdur. Mesela 8 Ocak'ta yaptığınız ödeme sisteme 14,15 Ocak'ta baktığınızda halen görünmeyebilir. Kyk sitesinde belirtilene göre ayın 15'inden sonra görünür ödemeler fakat bazen daha sonraları bile görünmediği olur. Eğer ödemenizi yapmışsanız ve banka ödemenizi kabul etmişse, makbuzunuzu saklayın, bir sorun olduğunda elinizde belge olmuş olur, kyk da olası bir hatada düzeltmeye gider.

Diğer durum ise vergi dairesine bildirilen borçlar. Ödeme takvimine dikkat etmediğiniz takdirde Kyk borçları vergi dairesine iletiyor ve bankadan ödeme kabul etmiyor. Bu durumda belirtilen vergi dairesine gidip ödeme yaptığınızda sistemde yine borcunuz düşmeyecek. Bu şekilde 2-3 ay beklemelere rağmen borçlarının halen sistemden düşmediğini aktaran arkadaşlarımız var. Kyk bununla ilgili bir açıklama yaptı, vergi dairelerine iletilen borçların ödemeleri sisteme epey geç yansıyor. Borcunuzu ödediyseniz makbuzunuzu saklayın ve endişelenmeyin. Vergi dairesinden borcunu ödeyip sisteme yansıyan arkadaşlarımız da var fakat çoğunun halen borcunun kyk sitesinden düşmediği bir gerçek. Dediğimiz gibi makbuzunuzu saklayın ve düşeceğinden şüpheniz olmasın, fakat olası bir aksaklıkta ödemenizi belgelemeniz için de makbuzunuzu kaybetmeyin.

Sponsorlu Bağlantılar

7 yorum:

  1. eline sağlık güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  2. Geç yansıması sorun değil ama faiz işliyor borcu ödediğim halde, onların sisteminin yavaşlığı yüzünden bu haksız faizi de mı ödemek zorunda kalıcam yoksa silinecek mı acaba?

    YanıtlaSil
  3. dostum benim ödemem aylık değil bu yazı beni aydınlatmadı maalesef tamamını ödedim kredi borcunu yapılandırıp fakat şuan bile faiz işlemekte gözükmekle birlikte borç görünüyor ve yatıralı 7 ay oldu bu kadar mı geç girer sisteme anlamadımki bu ,işten birşey

    YanıtlaSil
  4. Borçlarınızın sisteme düşmesini istiyorsanız vergi dairesine gidip bildirin bir gün içerisinde düşerler sistemden. Saat 11 ile 13 ten sonra düşürülüyor sistemden

    YanıtlaSil
  5. Bende borcumun iki taksitini internetten odedim ama halen dusmuyor faiz isliyor ne yaocam bilmiyorum

    YanıtlaSil
  6. borç henüz vergi dairesine yansıtılmamışken e devlet üzerinden parça parça ödeme yapıyordum. Ancak 1 sene sonra baktım ki bu ödemelerimin hiçbiri görünmüyor ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  7. ben de 29/01/019 tarihli taksidimi odedim ama
    suan 2/02/2019. 0.46 gecikme zammi gelmis birde taksidi odememis olarak gozukuyorum ne yapmaliyim acaba ?

    YanıtlaSil

"Yorum Gönderme" yazısına tıkladığınızda, aşağıda yorum yazma kutucuğu belirecektir. Yorumunuzu yazdıktan sonra bir kez "yayınla" butonuna tıklamanız yeterlidir. Yorumunuz denetimden geçtikten sonra yayımlanır. Lütfen nezaket kurallarına özen gösterelim.

Yandex.Metrica