TL yükleyince ya da paket yapınca defalarca numarayı kontrol etmek durumunda kalıyoruz. Çünkü tek bir rakamı yanlış yazınca yanlış kişiye tl yüklemiş olacağız. Peki böyle bir durumda ne oluyor, paramız yanıyor mu? Turkcell, Türk Telekom, Vodafone, Bimcell ve diğerleri bu konuda nasıl bir yol izliyorlar?
Yanlış numaraya gönderilen kontörlerle ilgili bilgiler konusunda karışıklıklar söz konusu. Birçok kişi paranın yandığını söylese de aslında bu sorunu çözmenin bazı yolları var. Fakat elinizde belgeler vs. olmalıdır.
* Yanlış numaraya tl yüklediyseniz derhal müşteri hizmetlerini arayın. Muhtemelen size belgelerinizi mail ya da fax ile yollamanızı söyleyeceklerdir. Bunun yerine yanlışlıkla TL yolladığınız kişiyi ararsanız sorununuza çözüm bulma olasılığını %50'dir. Yine de şansınızı deneyebilirsiniz.
* TL gönderenin siz olduğunun kanıtlanması gerekir. Bu yüzden internet bankacılığı gibi uygulamalardan tl gönderenler daha avantajlıdır. Çünkü istenen belgeyi/dekontu gönderebilirsiniz. Müşteri hizmetlerine işlemi yapanın siz olduğunu kanıtlamanız gerekir. Telefonunuzdan başka bir telefona tl transferi yaparken de yine iadenizi almanız daha kolay olabilir. Çünkü TL'yi sizi gönderdiğiniz kanıtlıdır.
* Yanlış numaraya TL yüklediniz ama karşı taraf TL'leri tamamen harcadıysa genellikle paranız yanmaktadır. Talebiniz sonrası iadeye karar verilirse eğer size kalan tutar iade edilmektedir. Eğer kişi hiç harcama yapmamışsa tamamı iade edilir.
Yukarıdaki bilgiler derlemedir. Her GSM şirketinin politikaları farklı olabilir. Böyle bir şey başınıza geldiğinde ilk işiniz müşteri hizmetlerini arayıp bilgi vermek olmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
"Yorum Gönderme" yazısına tıkladığınızda, aşağıda yorum yazma kutucuğu belirecektir. Yorumunuzu yazdıktan sonra bir kez "yayınla" butonuna tıklamanız yeterlidir. Yorumunuz denetimden geçtikten sonra yayımlanır. Lütfen nezaket kurallarına özen gösterelim.