Su sayacı (saati) nasıl okunur?

Sponsorlu Bağlantılar

Su saatlerinin okunması elektrik ve doğalgaz saatlerine göre biraz zordur. Bu zorluğun nedeni su saatlerinin genellikle kullanışlı olmayan yerlerde olması, ayakkabılıkların, kullanılmayan eşyaların dibinde olmasındandır. Çoğu su saati bu gibi yerlerde olduğundan su sayacı elemanı tarafından yanlış okuma olasılığı en yüksek olandır. Özellikle eski yapılarda rastgele yerlere yapılan su saatleri, elemanların işini zorlaştırıyor, rakamları seçemeyen sayaç okuma elemanı el bilgisayarından ortalama tüketime göre fatura çıkarıyor ya da bazen yanlış okuyor.

Eğer siz de kendi başınıza su sayacınızı okumak, kontrol etmek istiyorsanız öncelikle su sayacınızın yanına gidin. Kapağı açın ve son işarete bakın. Son işaret dediğimiz son endeks ismi verilen, metreküpü gösteren numaralardır. Aşağıda resmini yayınladığım alandaki yere bakacaksınız.

Kırmızı işaretli yere bakmanıza gerek yoktur. Sağdan üç hane doğalgaz ve su sayaçlarında okunmaz. O rakamlar 999'u gösterdikten sonra tekrar sıfırlanır ve 1 metreküp artar. Mesela Gösterdiğim alandaki metreküpünüz 345'i göstersin. Gelecek ay 350 olduğunu farzedelim. Sayaç elemanı sayacınızı okurken bilgisayar otomatik olarak 350'den 345'i çıkarır ve kalan 5 metreküp sizin kullanımınız olur. Metreküp birim fiyatına göre bir fatura çıkar.

Eğer su sayacınızın yanlış okunduğunu düşünüyorsanız sayaç üzerindeki son metreküp işaretine bakınız (resimde gösterdiğim yer ) ve faturadaki son endeks ile karşılaştırınız. Duruma göre yetkili birime müracaat ediniz.

Sponsorlu Bağlantılar

73 yorum:

  1. Peki 5 haneli su sayaçlarında nasıl okuma yapıcaz. bu resimdeki son 3 hane ayrı olarak yok sayaçta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı bir alan yoksa eğer( ya da virgül ile ayrılmış bir bölüm) öyleyse direkt metreküp hesaplanır. Yani son hane 246 ise, metreküpünüz 246'dır. Gelecek ay 248 olduğunu düşünürsek 1 ayda 2 metreküp kullanmışsınız demektir, buna göre bir fatura çıkar.

      Sil
    2. Benim klepsan 7 haneli 344 5azıyor 346 yazdında 20ton hesabı enson enson rakam 1attında 10 çıkarıyorlar böyle bir saçmalık olur 1e 10 yazıyorlar

      Sil
  2. benim su sayacım baylan marka ve 134 yazıyor yani benim harcamam 134 mü yoksa 13,4 mü öğrenmek istiyorum

    YanıtlaSil
  3. slm teksan marka su sayacında 0014703 aynen gosteren rakam bu 703 luk kısmı kırmızı alanda ustekı rakamlara gore bız kac m3 su kullandık cevaplarınız ıcın tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 703 virgülle ayrılmış kırmızı alanda ise toplamda 14 metreküp kullandığınızı anlıyorum, geçtiğimiz ayki kullanımınızı çıkarıp bir aylık metreküp kullanımınızı öğrenebilirsiniz.

      Sil
  4. merhaba .bizim sayaç baylan marka ,5 haneli yani kırmızı alan yok. geçen ay 257 imiş. şimdi baktık 277 yazıyor. faturamız bu ay çok geldi. sayaca baktığımızda su kullanmadığımız anda bile, sayacın yan tarafında bulunan yuvarlak ibre dönüyor. bu su kaçağı olduğunu mu gösterir yoksa saat mi bozuk?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar geldi faturanız toplamda? Önceki aylarda ne geliyordu? Bunu karşılaştırın. Bir de eğer hiç musluk açmadığınız ve çamaşır makinesi açık olmadığı halde (çamaşır makinesi su aldığında sayaç döner) sayaç üzerindeki rakamlar dönüyorsa sayaçta problem vardır, kendiliğinden dönüyor demektir. Böyle bir sorun varsa eğer bulunduğunu su idaresine durumu izah ediniz, fatura arkasında telefon numarası yazmaktadır.

      Sil
    2. slm 5 haneli baylan larda Problem var galiba beni 5 haneli 4 günde 24 ton yazdi degistirip 7 haneli aldim 4 günde 2,4 ton yazdi simdi ne yapmam gerekiyor saygilar

      Sil
  5. 4 haneli su sayaci nasil okunur

    YanıtlaSil
  6. merhaba,
    apartmanımız 8 daireden oluşuyor yeni binalarda iskan almadan su saati tek saatten geçip faturalandırılıyor bizde içerideki her dairenin saatine bakıp bölüyoruz. sıkıntımız dışarıdaki saat ile içerideki saatler arasında 20 m3 kadar fark oluşması böyle birşey mümkün müdür yoksa bizim saatlerimizde mi sıkıntı var. Yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anladığım kadarıyla 8 dairede 8 süzme saat ve girişte ana su saati bulunmakta 8 dairenin su sarfiyatı hesaplandığında ana su saati sarfiyatı ile eşit olmadığıdır. 8 dairede saatleri yazarken küsürlü metreküp olacağından ve borularda kalan suyuda hesaba kattığımızda kişi başına 1 metreküp fazla yazılarak aradaki açığı kapatabilirsiniz ayrıca sadece ana giriş su saatine bağlı bir çeşmede olabilir. en faydalı çözüm ise bütün su tesisatını ana vanadan kesip ana su saatini kontrol etmenizdir arızalı olabilme ihtimali yüksek.

      Sil
  7. Bizim de suzme sayac var 5 haneli son hanesinde 3 var sadece m3 mu kullandm yani

    YanıtlaSil
  8. bnm su saatimde 00034 yazyr 34 küpmü kulanmş oluyrm ve ne kadar fatura gelmesi gerekyr nasl hesaplama yapcm

    YanıtlaSil
  9. Teksan marka sayacım var. Internette fatura itirazı bölümüne girdim benden sayaç işareti girmem istiyor, sayaç işareti nedir ? itirazda bulunmayalim diye herseyi soruyorlar. Daha ilk faturam ama iski geçmiş dönem borcu eklemiş! !! Acil cvp verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  10. mesela benmen son gelen faturamda eski faturam 820 ilk okuma son okuma 824 yazıyodu yani 4 metreküplük kullanım fiyatı geldi şimdi ise 831 yazıyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 831-824 7m3 su harcamisssiniz bu ay

      Sil
    2. Bizim musluk açık kalmış bı 7 saatlik musluk açık kalmış sayacta 1224 yazıyor ne kadar metreküp harcanmış

      Sil
    3. Yenı su sayacı taktım icindekı metre kup rakamları daha sıfrda ensonrakamdakı rakam donmuyor nerdeyse yenı yenı 1 rakama gelmekte 4gun oldu takalı

      Sil
  11. Evde yokken su faturası yazılır mı

    YanıtlaSil
  12. merhaba, benim sayaç baylan 1 buçuk aydır kullanıyorum 12 günde 44 tl karta yüklüyorum 1 bucuk ayda 4 kere yükledim ama sayaç 12 metre küp gösteriyor cvp yazarmısınız..?

    YanıtlaSil
  13. kırmızı yer ne oluyo onu anlamadım ben ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı yer kaç litre su harcadıgınızı gösterir metre küp hesaplanırken o kısım es geçilir hesaplanmaz

      Sil
  14. 01328 nasıl okunur

    YanıtlaSil
  15. PAKSAY su sayacı kullanıyoruz.00338 yazıyor bir ayda 338 m3 su nasıl kullanılır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O 338 bir aylık değildir geçen ayki faturandaki son endeks ile 338 i çıkar çıkan sonuç bu ay harcadiginiz su miktaridir

      Sil
  16. Slm bilgileriniz icin tesekurler,4 katli binada kiraciyiz su saatimiz bir ve ben evde yalniz yasiyorum 1 ton bile harcamadigima eminim fakat ev sahibim 3 kisilik aile ile ayni ucreti istiyor,buna nasil bir cozum bulabilirim tesekurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi dairene suzme saat takarak çozebilirsiniz yada gidip yeni su aboneliği almanız gerek

      Sil
  17. Sitemizde yer alan bahçe sulama ölçümünde kullandığımız su sayacında son zamanlarda gözlemlediğimiz bir anormallik olduğu anlaşılmıştır. Kış ve bol yağışlı bir dönem olmasına rağmen yazın kurak zamanlarda bile harcadığımız sudan daha fazla su tüketimi ile Aralık, Ocak ve Şubat aylarında karşılaşmış bulunmaktayız. Bu olumsuzluk karşısında ister istemez sayaç üzerine dikkatlerimiz yoğunlaşmıştır.
    1) Sayaçta meydana gelebilecek herhangi bir sorun neticesinde üzerinde bulunan “metreküp dijit” ile “litre” sayaçları birbirinden bağımsız değerler gösterme ihtimali oluşabilir mi? Yani, 500 metre küp değer gösteren bir sayaç litre cinsinden 500 000 litre göstermesi gerekirken 100 000 litre göstermesi mümkün müdür?
    2) Sayaç kadranında bulunan 4 adet dairesel göstergeden oluşan “litre” okuması nasıl yapılmaktadır?
    Saygılar

    YanıtlaSil
  18. bir bulaşık ve çamaşır makınesi (ayrı ayrı) kaç metreküp su harcar (İkisi de A sınıfı ve kısa programlı çalışıyor) lütfen cevap verin

    YanıtlaSil
  19. 00180463 süzme sayaç takılı son hali yazdığım gibi.463 lük kısım kırmızı yerde.ticari saha atıksu m3 fiyatı 2,57 ne kadar tahsil etmem lazım kıracıdan.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba ben bahçe suyunu açık unutmusum akşama kadar akmış saate baktım kırmızı yazılı yerde 799 yazıyor diğer bölgede sadece 3 yazıyor kaç haneli olduğunu hatırlamıyorum ne kadar su harcanmistir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 20 liralık fatura çıkar tahminimce

      Sil
    2. Mutfak musluğu 6 7 saat açık kalmış 224 yazıyor sayasta ne kadar fatura gelir

      Sil
  21. 00560 kac tel ediyor su fiyati

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece 560 la fiyat bulunmaz son endeks lazim

      Sil
  22. Merhaba benim şu sayacı da bu şekilde yazıyor 00114 hiç gelip okuyan olmadı 1 yıldır kullanıyorum ne.kadar metre küp harcamisim acaba yardımcı olurmusunuz çok acil

    YanıtlaSil
  23. M.kerem aslan9 Nisan 2017 03:50

    Benim su saatim Teksan ilk endeks 2149 son endeks 2149 tüketim 35 diyo anlamadım doğrumu hesaplama yapmış gelip bakan eleman yardimci olsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım ki yanlış okuma olmuş siz 35 olarak gördüyseniz o zaman 2149-35 olarak hesaplayın ilk ilk endeks çıkıyor ortaya

      Sil
    2. İlk okuma 2149 son endekste mı 2149 yoksa ilk endeks 2149 son endeks 0 mı girmiş

      Sil
    3. Ilk endeks 2149 son endeks 2149 ve 35 m3 kullanım gözüküyor ve fatura çıkmış ise saatiniz arizalidir gelen personel saatinizin bozuk olduğunu belirtmiş ve kıyas fatura çıkarılmıştır bir sonraki fatura döneminde eksik veya fazla gelen tutar yansir

      Sil
  24. Su saatinde (02784) yazıyo ne kadar ücret ödemeniz gerekir ???

    YanıtlaSil
  25. Benim su saati iki tane birisi altta birisi ustte bes haneli alttakinde 60 sabit olarak yaziyor usttekide aktif suyu kullandikca artiyor ve 90 yaziyor yani nasil hesaplicam ne kadar gelcek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen ayki endeks kaç okunmus o önemli önceki faturaya bakın son okuma işareti kaç ise 90 dan çıkarın bu ay ki kullandığınız suyu bulursunuz

      Sil
    2. Siz son endekse bakıyorsunuz tahminimce sizin ilk okumadaki rakamla bu son 2149 u çıkarmanız gerekiyor ilk endeks büyük ihtimalle 2114 tür

      Sil
  26. s.a benim sıcak su sayacım ilk okuma 99991,796 son okuma 99991,819 ne kadar su kullanmışım yardımcı olurmusunuz kiracımla birlikte kullandığımız için ödeme yapmam lazım saygılar

    YanıtlaSil
  27. İlk endeks son endeks nedir ilk 221 son 261 110 lira fatura geldi normalmi

    YanıtlaSil
  28. Hoca 141 önceki simdi147 kacton sudokmusum kac para ne olur hesaplar saniz sevinirim

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar, 004803 son hane kırmızı, nasıl okunur.. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  30. Merhaba ben eltimle aynı sayacı kullanıyorum bende ara saat takılı ektim ana saate fazla yazıyor seninki yavaş dönüyor diye itiraz ediyo
    r doğrumudur ara saate azmi düşüyor

    YanıtlaSil
  31. merhaba eve yeni taşındım ve eski döneme ait fatura yok elimde oturduğum günden beri de hiç su faturası gelmedi sayaç evin içinde ve fatura kesilemiyor muhtemelen abone numarasını ve sicil numarasını nasıl öğrenebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulunduğunuz bölgenin sular idaresini arayarak mesai saatleri içerisinde adresinizi (Daire numaranizda dahil) vererek öğrenebilirsiniz .

      Sil
  32. merhaba eve yeni taşındım ve eski döneme ait fatura yok elimde oturduğum günden beri de hiç su faturası gelmedi sayaç evin içinde ve fatura kesilemiyor muhtemelen abone numarasını ve sicil numarasını nasıl öğrenebilirim?

    YanıtlaSil
  33. Eski binada oturuyoruz su faturamiz 2 kişi yasamamiza rağmen 110 120 140 civarı geliyor 2 güne bir duş alıyoruz sadece bu ay memlekete gittim vanayı kapatıp ise gittifim zamanlarda da çanağı kapatıyorum fakat 4 dairenin sayaç numaralarindan daha fazla numara var, soylefiginiz kırmizi kısım yok 0300000 kusur şeklinde gidiyor diğer daireler kalabalık ama onlarinki 02000 veya 0023000 şeklinde bu ay içerisinde belki 1 hafta bile açık kalmadı vana sizce ne kadar gelir fatura ya da sayav sayisi fazla ise çok mu fatura geliyor?

    YanıtlaSil
  34. Paksan su sayacım var son hane okunuyormu

    YanıtlaSil
  35. Merhaba evde yokken şu sayacı bakmadan su faturası yazıp birakmislar 93 lira ilk endeks 2811
    Son endeks 0
    Bi ay sonra tekrar fatura geldi
    İlk endeks 1826
    Son endeks 1856 221lira
    Sorum şu biz ikihane aynı saati kullanıyoruz sayaç rakamı arttıkça şu fiyati katli mi olur
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  36. 00494 m3 kaç ton su eder

    YanıtlaSil
  37. Normal şartlarda ayda 101 ton su kullanılabilir mi lütfen cevap verin

    YanıtlaSil
  38. merhaba beş haneli baylan su sayacim var ilk endeks 32 metrekup okundu son endeks 340 metre küp okundu sayacinhsagdan 3 üncü 4üncü 5 inci hanesimi okunur

    YanıtlaSil
  39. Merhaba,sayaçtaki ilk rakam 00119274 tüketim sonrası 00120000 ne kadar şu tüketilmiş ve tl. Karşılığı nedir acaba yardımcı olursanız çok sevinirim.tesekkurler

    YanıtlaSil
  40. Slm su sayacimda son 3 hanesinde 223 yaziyor kac ton su kullanmisim fatura ne kadar gelir bilgilendirirseniz sevinirim simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  41. Benim dogalgaz sayacım bu şekil ne kadar kullanmış oluyorum simdı
    00002271
    271 olan kırmızı alanda

    YanıtlaSil
  42. Kullandigim su saati baylan 5 haneli kırmızı olan yeti yok ilk okuma 42endeks son okuma 46 endek yani 4 metre kup kullanmis oluyorum dogrumu hesapladim faturada da 4 metre kup yaziyo

    YanıtlaSil
  43. Nuri ravan oglu16 Aralık 2020 23:39

    Klepsan bahçe sulama saati 7 haneli 528 farzedelim 530 son endeks ben nekada su kullanmış olurum bana 20 ton diyorlar son te rakam 1 rakam attında 10 ton sulama yapıyon diyorla olurmu böyle

    YanıtlaSil
  44. Klepsan su saatim var 7 haneli 0006741 sayaç böyle yazıyor şimdi burada kaç ton su kullanılmış anlayamadım

    YanıtlaSil
  45. eski su saati kışın patlamış bugün yenisini hatasız çıkmış olan saate göre taktım ortalama 15 dakika var yok ortalığı suladım ama saatte siyah yuvarlak saat yönüne doğru dönüyor fakat yukardaki sıfırlı rakamların hicbiri rakamlar da hareket olmadı suyu harcıyor yazmıyor sebep nedir.

    YanıtlaSil
  46. Suyum kapali geçti ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  47. ilk okuma işaret durum 1307 son okuma işaret durum 0 fatura 426 lira bu ne demek

    YanıtlaSil

"Yorum Gönderme" yazısına tıkladığınızda, aşağıda yorum yazma kutucuğu belirecektir. Yorumunuzu yazdıktan sonra bir kez "yayınla" butonuna tıklamanız yeterlidir. Yorumunuz denetimden geçtikten sonra yayımlanır. Lütfen nezaket kurallarına özen gösterelim.

Yandex.Metrica