Cimer başvurusu nasıl yapılır? Başvuru sonucu nereden öğrenilir?

Sponsorlu Bağlantılar

CİMER yani Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi, vatandaşın devlete ulaşıp sorunlarını anlatıp çözüm talep etmesi için vardır. Ayrıca bilgi edinme, teşekkür ve ihbar gibi işlevleri de vardır Cimer'in. Burada çeşitli kurum, kuruluşları şikâyet edebilir ve çözüm talep edebilirsiniz. Sorununuza ilişkin yanıtı yine Cimer başvurusu yaptığınız kanallardan öğrenebilirsiniz.

Cimer başvurusu nerede, nasıl yapılır?

Cimer şikâyet başvurusu birkaç kanaldan yapılmaktadır. Telefondan, internetten ve diğer yollardan. İnternetten Cimer başvuru adreslerinden biri https://www.cimer.gov.tr/ sitesidir. Bu siteye girdiğinizde sağda başvuru formu göreceksiniz. Buraya doğru bilgileri girmeniz gerekir. Bilgiler girildikten sonra şikâyet edilecek kişi/kurum hakkında kısa ve öz bilgiler girilmelidir.


* Başvurunun kolay yollarından biri de e-devlet sistemine giriş yapmak ve giriş yaptıktan sonra https://www.cimer.gov.tr/Basvuru adresine gitmektir. 


istek, görüş, öneri, şikâyet seçeneklerinden sizin için uygun olanı işaretleyin. Öncesinde e-devletten giriş yaptığınız için kimlik bilgileriniz formda otomatik olarak doldurulmuş olacaktır. Bilgilerinizi kontrol ettikten sonra ileri deyin. Sonraki ekranda metin yazan bölüme durumunuzu anlatan bir şeyler yazın. 


Şikâyet ya da isteğinize ilişkin bir şeyler yazdıktan sonra dosya ekle bölümünde konuya ilişkin belge, fotoğraf gibi dokümanlar ekleyebilirsiniz. İşlemlerin ardından ileri deyin. 



Başvuruyu tamamlamadan önce yasal bilgilendirmeyi okudum tikini işaretleyin ve başvurunuzu göndermek istediğiniz kamu kurumunu seçin bölümünden şikâyetle ilgilenmesi gerektiğini düşündüğünüz kurumu seçin. Ardından başvuruyu tamamla deyin. Başvuruya ilişkin verilen "başvuru sayısı"nı mutlaka not edin. Bu sizin bir nevi dilekçe numaranız olacaktır.

Telefonla Cimer başvurusu nasıl yapılır?

150 numarasını arayarak kimlik bilgilerinizi verdikten sonra durumunuzu ifade edebilirsiniz. Sorununuz o an çözülmeyecek sadece kayıt altına alınacak ve ilgili birime iletilecektir. Telefondan başvurularda kayıt numarası istemeyi unutmayın.

Cimer nerededir, yerine gidip başvurulabilir mi?

Kaymakamlık, valilik, bakanlık ve cumhurbaşkanlığında oluşturulan halkla ilişkiler birimlerinde başvurular yapılabilmektedir.

Fax ile Cimer başvurusu nasıl olur?

Cimer için fax numarasının değişme ihtimaline karşı sitesinden güncel bilgiyi almanızı öneririz. Cimer sitesinde güncel Fax numarası 01.08.2021 tarihi itibarıyla 0312 473 64 94 şeklindedir. 

Cimer başvuru sonucuna nereden nasıl bakılır?

Cimer başvurularında size başvuru sayısı ya da kayıt numarası adı altında bir numara verilecektir. Bununla başvurunuzu takip edebilirsiniz. 

https://www.cimer.gov.tr/Basvuru/Basvurularim  bu adresten ve e devletten cimer başvuru sorgulama diyerek başvuru numaranızı girerek Cimer başvurunuzu takip edebilirsiniz. 150 numarasını arayarak da başvuru durumunuzu kontrol edebilirsiniz. 

Sponsorlu Bağlantılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Yorum Gönderme" yazısına tıkladığınızda, aşağıda yorum yazma kutucuğu belirecektir. Yorumunuzu yazdıktan sonra bir kez "yayınla" butonuna tıklamanız yeterlidir. Yorumunuz denetimden geçtikten sonra yayımlanır. Lütfen nezaket kurallarına özen gösterelim.

Yandex.Metrica