Personel dağıtım sahasındayken el terminaliyle bu bilgiyi girer ya da mesai bitimi bilgisayardan Ptt sistemine girerek. Bir gönderi dağıtıma çıktıktan sonra o gönderinin akıbeti ile ilgili bilgi girmek gerekir. Teslim ya da "dağıtım adreste yok" seçeneği işaretlenmeli ya da hiçbir işlem yapılmadan sonraki güne bırakmalı. Hiçbir işlem yapmadan sonraki güne bırakmak uyarı sebebi olduğundan personel o gönderiyle ilgili teslim ya da "dağım adreste yok" seçeneklerinden birini işaretlemelidir. Peki personel neden dağıtım adreste yok seçeneğini işaretlemiş olabilir?
* Birinci ihtimal: Adresinize geldi ama sizi bulamadı. Evde/işyerinizde yoktunuz, zil çalışmadı ya da yanlış yere baktı.
*Bizzat size teslim etmesi gereken bir gönderiydi ama siz yoktunuz ve evde/işyerinde birilerini bulduğu hâlde teslim edemedi. İki sefer dağıtıma çıkması gereken sözleşmeli banka kartı türü bir gönderiyse eğer bu, ilk sefer dağıtım adreste yok seçeneğini işaretlemiş olabilir. İlgili gönderinin tekrar dağıtıma çıkarılması gerekir.
*Bizzat size teslim etmesi gereken bir gönderiydi ama siz yoktunuz ve evde/işyerinde birilerini bulduğu hâlde teslim edemedi. İki sefer dağıtıma çıkması gereken sözleşmeli banka kartı türü bir gönderiyse eğer bu, ilk sefer dağıtım adreste yok seçeneğini işaretlemiş olabilir. İlgili gönderinin tekrar dağıtıma çıkarılması gerekir.
* İkinci ihtimal: İşi yetiştiremedi ve iki seçenekten biri olan "dağıtım adreste yok" seçeneğini işaretleyip "devir" şeklinde not düştü. Fakat devir notu tarafınıza ulaşmaz, adrese gelip bulamadığı şeklinde otomatik not gelir size.
* Personel gönderiyi sistemde dağıtıma çıkarır gibi yaptı ama hiç gelmedi. Bu ihtimal de çok sefer şikâyet sebebi olabiliyor ve nedeni Ptt merkezine ya da personele sorularak öğrenilebilir.
Adresime gelinmediği hâlde adreste yok notu girilmiş, ne yapmalıyım?
Yukarıdaki ihtimalleri ve başka ihtimalleri de göz önünde bulundurarak personelin kesin bir şekilde adresinize gelmeden bu notu girdiğine eminseniz bu konuda şikâyet yolu açıktır.
https://pttws.ptt.gov.tr/info_web/t?x=tnms sayfalarından ya da 444 1 788 numaralı Ptt müşteri hizmetlerinden durumunuzu bildirebilirsiniz. Ayrıca internetten bulunduğunuz bölgenin dağıtım merkezini arayarak da durumunuzu anlatabilir ve gönderinin tekrar dağıtıma çıkarılmasını talep edebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
"Yorum Gönderme" yazısına tıkladığınızda, aşağıda yorum yazma kutucuğu belirecektir. Yorumunuzu yazdıktan sonra bir kez "yayınla" butonuna tıklamanız yeterlidir. Yorumunuz denetimden geçtikten sonra yayımlanır. Lütfen nezaket kurallarına özen gösterelim.